Septembri keskpaigas külastasid Eesti Maaülikooli veterinaarmeditsiini ja loomakasvatuse instituudi õppejõud Kristel Peetsalu, Kristi Praakle ja Eda Leola Gruusiat, et viia läbi neljapäevane koolitus kohalikele veterinaaria õppejõududele. Külaskäigu eesmärk oli tutvustada uusi ja praktilisi õpetamismeetodeid, mis aitavad kaasa Gruusia ülikoolide õppetöö kaasajastamisele ja toetavad tudengite praktiliste oskuste arendamist.
Valmistumine ja eesmärgid
Kristel Peetsalu sõnul oli nende peamine eesmärk tutvustada Gruusia õppejõududele uuenduslikke õpetamismeetodeid, sealhulgas juhtumipõhist ja probleemipõhist õpet, mis aitavad tudengitel paremini õppida ning reaalseid probleeme lahendada. "Meie fookus oli võimaldada õppejõududel ise proovida uusi õpetamisviise ja rakendada neid kohe oma tundides," ütles Peetsalu.
Koolituse raames said osalejad tutvuda ka Moodle'i ja tehisintellekti-põhiste tööriistade kasutamisega, mis aitavad loenguid struktureerida ja muuta õppetöö interaktiivsemaks. "Nende tööriistade abil saavad õppejõud luua interaktiivseid küsimusi ja pakkuda tudengitele kohest tagasisidet, mis parandab õppimise kvaliteeti ja motiveerib tudengeid aktiivsemalt osalema," lisas Peetsalu.
Õpetamise kogemus ja praktiline rakendamine
Nelja päeva jooksul osalesid Gruusia õppejõud aktiivselt töötubades, kus nad said katsetada nii interaktiivseid õppemeetodeid kui ka simulatsioonimudeleid kliiniliste oskuste arendamiseks. Koolitusel osales 11 õppejõudu 40-st, kuna teistel ei olnud veel piisavat inglise keele oskust. Kristel tõi esile, et kõik osalejad olid motiveeritud ja avatud uutele ideedele. "Oli näha, et nad olid valmis proovima uusi meetodeid ja rakendama neid oma õppetöös. See oli väga inspireeriv," märkis ta.
Koolituse olulisteks osadeks olid ka simulatsioonimudelite kasutamine, mis aitavad tudengitel praktilisi oskusi arendada. Kristel Peetsalu ja tema kolleegid näitasid, kuidas neid mudeleid tõhusalt kasutada ja pakkusid võimalusi tööriistade rakendamiseks igapäevases õppetöös.
Kultuurilised erinevused ja kohanemine
Küsimusele, kuidas Eesti ja Gruusia haridussüsteemid erinevad, vastas Kristel, et Gruusias on veel valdav traditsiooniline õpetamisviis, kus loengud on õpetajakesksed. Kuid Gruusia õppejõud on väga huvitatud uuenduslikest ja interaktiivsetest õpetamisviisidest. "Meie eesmärk oli näidata, et õppetöö võib olla aktiivne ja tudengikeskne, kus õpilased saavad ise lahendusi leida ja probleeme analüüsida," rõhutas ta.
Lisaks tutvustati õppejõududele ka rühmatööde ja grupidünaamika tähtsust, et edendada tudengite vahelist koostööd ja suhtlemisoskusi.
Tulevikuplaanid ja koostöö
Peetsalu avaldas lootust, et see neljapäevane koolitus on alles algus pikemas koostööprotsessis Gruusia ja Eesti vahel. "Meil on juba saadud kutseid järgmisteks projektideks ning loodame, et meie tutvustatud meetodid aitavad Gruusia veterinaarharidust edasi arendada," ütles ta.
Koostöö eesmärk on viia Gruusia haridussüsteemi rohkem kaasaegseid õpetamismeetodeid, mis toetavad tudengite praktiliste oskuste ja kriitilise mõtlemise arendamist. Tulevikuplaanides on ka teadmiste ja kogemuste vahetus, et tõsta õppetöö kvaliteeti ja pakkuda tudengitele paremaid õppimisvõimalusi.